Warsztaty i indywidualne konsultacje psychologiczne
Relacje biznesowe oraz zarządzanie ludźmi to temat, który jest ważny dla każdego szefa, managera, dyrektora, przedsiębiorcy i pracodawcy. Jednocześnie łączy się z dużą odpowiedzialnością i największymi trudnościami. Stworzenie środowiska, gdzie ludzie będą się rozwijać, rosnąć, mieć satysfakcję ze swojej pracy jest częstą wizją w realizacji której, pojawiają się przeszkody. Psychologiczne spojrzenie na relacje, emocje i potrzeby jest warunkiem koniecznym dla rozkwitu Twojego biznesu.
Współpraca – ewolucja, czy rewolucja potrzebna od zaraz
Według raportu Effectiveness (2021), Współpraca – ewolucja, czy rewolucja potrzebna od zaraz ? (zobacz raport Effectiveness), zdaniem jedynie co dziesiątego pracownika (11%), wysoki poziom współpracy utrzymuje się̨ zawsze, a dla mniej niż połowy (45%) występuje przez większość́ czasu. Ludzie wciąż cenią sobie procesy i zadania (65,5%) ponad relacje, a bez koncentracji na nich współpraca i szeroko pojęty dobrobyt społeczny nie jest możliwy.
Budowanie współpracy jest wymagającym, ciągłym i długofalowym procesem. Wymaga szeroko rozwiniętych umiejętności miękkich, empatii i otwartości na drugiego człowieka, inną perspektywę oraz różnorodność.
Samorozwój jest kluczem do relacyjności i zdrowej atmosfery w zespole, a dzięki uważności na poziomie relacji możliwe jest zbudowanie niezbędnego do dobrej współpracy zaufania.
W grupie pierwszy raz funkcjonujemy w domu, a potem formalnie i publicznie, w systemie edukacji – w szkole i na studiach. Sposób bycia w grupie buduje się w nas, kiedy jesteśmy dziećmi. Często nieświadomie i osobno od racjonalizacji emocje przeżywane przez pracownika/klienta/szefa – tak, jak był przeżywany przez nią/jego jako dziecko.
Warsztaty oraz indywidualne konsultacje, na których członkowie zespołu mogą zastanowić się nad swoją emocjonalnością, rozeznać własne mechanizmy, zachowania i reakcje związane z dzieciństwem powinny pomóc zespołowi w wewnętrznej i zewnętrznej komunikacji, być zdrowo asertywnym, uważnym na emocje innych, odróżniać konstruktywny feedback, wspomagający rozwój jednostki od takiego, który zagraża autonomii i kształcić zdrowe poczucie sprawczości i pewności siebie.
Mieszanka multikulturowego środowiska, języków, kompetencji, osobowości, złożoność zadań i zespołów często powoduje chaos informacyjny i relacyjny. W takich warunkach naturalną skłonnością ludzką jest oszczędność poznawacza. Ludzie stosują efektywne uproszczenia myślowe i praktyczne reguły zdroworozsądkowe, które pomagają im zrozumieć rzeczywistość społeczną, ponieważ nie są zdolni przetwarzać całej oddziałującej na nich informacji społecznej. I tak pomijane są ważne informacje, powstają liczne błędy, nietrafna ocena rzeczywistości, zjawiska, osoby, zniekształcenie rzeczywistości postrzeganej i interpretowanej.
Psycholog w firmie
Czyli jak możemy pomóc Twojej organizacji
Współpracujemy z organizacjami w zakresie:
- Struktura i proces budowy zespołu oraz ról
- Współpraca wewnętrzna w zespole i jednoczący cel
- Świadomość siebie w zespole
- Jasne role i zakresy odpowiedzialności
- Konstruktywny feedback
- Inclusive and diversity w zespole i organizacji
- Zdrowa asertywność i pewność siebie
- Lider służebny, nie dyrektywny
- Konflikty – co dają i jak je rozwiązywać
- Motywacja pracowników
- Komunikacja zewnętrzna zespołu w organizacji
- Współpraca w międzynarodowych środowisku
- Zmiany – rozstania i rekrutacja